piątek, 30 sierpnia 2013

Moja ulubiona potrawa / Meine Leibspeise

Zazwyczaj gotuje to mój mąż i to jego przepis, ale dziś ja stanęłam przy garach i upichciłam moja ulubiona potrawkę z pora z mięsem mielonym.
Składniki:
cebula,
3 dorodne pory ,
około 0,5 kg mięsa mielonego
3 serki topione ( chyba po 150 g każdy, ale głowy sobie nie dam za to uciąć)
maggi, pieprz sol

Heute habe ich es gekocht, obwohl das eigentlich  Boris Spezialität und auch sein Rezept ist.
Meine Leibspeise- Porree-Hackfleisch Eintopf.

Zutaten:
eine Zwiebel,
drei Porrees,
ca. 0,5 Kg Hackfleisch
drei Schmelzkäsen ( ca 150g Verpackung - bin ich mir aber nicht so sicher)
Maggi, Salz , Pfeffer


Pory pokroić w talarki , wrzucić do garnka, co nie co osolić i ugotować w niewielkiej ilości wody- dosłownie parę minut.
Porree klein schneiden und mit wenig Wasser kurz abkochen.
Cebule obrać, pokroić w kosteczkę, wrzucić na patelnie, jak się trochę podsmaży dodać mięso i potraktować dość ostrym ogniem, co by się ładnie zarumieniło, a nie tylko zagotowało. 
 Zwiebel schälen, würfeln und anbraten. Hackfleisch zu dem Zwiebel dazu tun und scharf anbraten, das es schön braun wird.
 .Jak mięso nabierze ładnej brązowej barwy dodać serki topione , maggi i pieprz i wymieszać, żeby się dobrze połączyło.
 Schmelzkäse zu dem gebratenem Fleisch dazu geben und gut umrühren. Würzen mit Maggie, Pffefer und Salz.
Odcedzić pory, zostawiając wywar i dodać pory do mięsa, porcjami dodawać wywar, żeby uzyskać pożądana konsystencje.Krotko przegotowac- gotowe! Doprawić jeszcze do smaku sola, pieprzem i maggi. Podawać z ziemniakami. Smacznego!


 Das Porree absieben , die Brühe nicht wegschutten! Porree mit dem Rest gut vermischen, Die Brühe portionsweise dazugeben- bis man die gewünschte Konsistenz erreicht hat. Noch mal abschmecken, Kurz kochen, fertig.Mit Salzkartoffeln servieren.
 Lass Euch schmecken!!












6 komentarzy:

  1. o cholipka, brzmi cudnie ( lubię por) i wygląda smakowicie... ja dzisiaj resztki grillowe z wczoraj wciągam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj, brzmi i wyglada smakowicie....przy najblizszej, zdarzajacej sie okazji musze to zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że tu zaglądnęłam, potrawkę zrobiłam była pyszna więc rozpowszechniłam wśród znajomych... dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja ciesze sie, ze smakowalo i polecam sie na przyszlosc ;D

      Usuń