poniedziałek, 17 marca 2014

Technika / Die Technik

Niedawno nie wiedziałam, że na drutach można robić rożnymi metodami- wschodnioeuropejską, angielską i pewnie jeszcze innymi, których nie znam.
 Jak ja robię? Po swojemu... jak to samouk ;) Oglądając filmiki na youtube zauważyłam, że większość dziewiarek inaczej niż ja przerabia lewe oczka- od razu wpadłam w małą panikę ,myślałam, że dziergam nieprawidłowo... Jak sprawdzić , czy obiema metodami wychodzi to samo? Zrobić próbkę! Tak też zrobiłam i udokumentowałam. Oczka przerabiane "po mojemu" są na drucie przekręcone, wiec robiąc prawa stronę trochę inaczej wbijam drut w oczko- ale inaczej mi jakoś nieporadnie...Ale najważniejsze- efekt jest identyczny!
Pierwszy filmik pokazuje jak robię zazwyczaj- na drugim wersja widziana na youtube. 

Vor Kurzem wußte ich nicht mal, dass man nach verschiedenen Methoden stricken kann- osteuropäisch, englisch etc. Und wie stricke ich? Nach meiner Art ;) Beim Youtube-Strickvideos schauen habe ich bemerckt dass die meisten stricken die linke Maschen anders als ich- ich bin gleich leicht panisch geworden- dachte dass ich nicht mehr stricken kann. Wie kann man es am besten rausfinden- in einem Vergleich. So habe ich ein Test durchgeführt und dokumentiert. Die "meinen" Maschen sind auf der Nadel " verdreht ,so dass ich beim "recht" Stricken die MAschen etwas anders von der Nadel nehme, aber anders ist mir irgendwie unbequem.. Und am wichtigsten ist- das Endergebniss ist in beiden Fällen gleich!
Das erste Video zeigt wie ich gewöhnlich Stricke, das zweite- die Youtube Version.

  

poniżej markera-agrafki próbka robiona po mojemu, powyżej - metoda z youtube
Unterhalb des Makers- der Sicherheitsnadel die  nach meinem Art gestrickte Maschenprobe, daruber- die Youtube-Methode

prawa strona robotki/ rechte Maschen
strona lewa/linke Maschen
A jaką techniką Wy dziergacie?
Und wie strickt Ihr?

14 komentarzy:

  1. Robię tak samo jak ty. Mam mnie tak nauczyła.
    Ta druga metoda jakaś przekombinowana mi się wydaje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokladnie jak piszesz- tez mam wrazenie, ze to przekombinowane ;D ale pewnie ci, ktorzy od poczatku tak dziergaja zastanawiaja sie, jak mozna po naszemu....

      Usuń
  2. I ja też robię tak jak TY:)
    moja mama mówi ze jakoś dziwnie dziergam ale najważniejsze ze wychodiz tak samo jak u niej (a ona dzierga tak jak przedstawiono na YT). TA nasz metoda wydaje mi sie łatwiejsza i szybsza
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno jest szybciej i latwiej- przynajmniej dla mnie ;D pozdrawiam!!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. fajnie, ze nie sama tak robie, bo juz watpliwosci mialam :D pozdrawiam serdecznie!!

      Usuń
  4. Zawsze robiłam tak jak Ty tj oczka przekrecone, niektórzy nazywają ' po heretycku". Tak robi się szybciej, ścieg jest wg mnie równiejszy i bardziej ścisły. Od 3 lat robię i tak i siak. Ciężko było się przestawić ale warto było. Lubię robić robótki na okrągło i do tego lepsza jest metoda "przekombinowana"jak określa Mila . Ażury też lepiej robić druga techniką.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nastepne azurki sprobuje zrobic jak PAn Bog kazal, nie po heretycku ;D ciekawe czy lepiej bedzie wychodzic ;D Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Tez robie tak jak Ty, a raczej...Ty robisz jak ja, hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jak by moglo byc inaczej ;D to juz wiem po kim tak mam :D caluski!!

      Usuń
  6. Aja robię jak na drugim filmiku :) Babcia mnie tak nauczyła i jest mi wygodnie tak przerabiać oczka lewe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie dokladnie tak jest- kazdemu tak wygodniej jak sie nauczyl ;D dobrze, ze nie ma w tym temacie dogmatyzmu!
      Pozdrawiam serdecznie!!

      Usuń
  7. Ja robię po heretycku, chociaż mama uczyła mnie prawidłowo. Dopiero, kiedy zaczęłam korzystać z opisów i wzorów z zachodu i są tam te wszystkie SSK, K2tog, to zaczęłam mieć kłopoty i czasem muszę przekręcać oczka na drucie, jednak inaczej już nie potrafię. Swoją córkę uczę wg YT. Sądzę, że kiedyś będzie jej łatwiej korzystać z tych samych wzorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio probowalam robic ksiazkowo- nawet fajnie szlo i przy azurkach i wzorach internetowych faktycznie oczek nie trzeba przekrecac- ale po " mojemu" szybciej robotki przybywa ;D
      Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń