niedziela, 2 listopada 2014

Pomarańczowo mi

Halloween już za nami, jesień w pełni wiec najwyższy czas na zupę krem z dyni-
od kliku lat gotuje ja z tego samego przepisu:

1 cebula,
1 dynia hokkaido,
2-3 marchewki
2-3 kartofle 

czosnek 
około 1 litra bulionu
kardamon, imbir do smaku
W garnku na oliwie z oliwek podsmażamy cebule, marchew i dynie, wcześniej pokrojone w kostkę. Podsmażone warzywa podlewamy bulionem i gotujemy jeszcze trochę dodając pokrojone w kostkę ziemniaki- aż te zmiękną.
Dodajemy czosnek, imbir i kardamon do smaku
miksujemy, żeby uzyskać krem 

Tym razem trochę zaszalałam i dodałam mleczko kokosowe( 400 ml) - nadało to zupie egzotyczny, trochę azjatycki posmak, na pewno świetnie by do tego krewetki pasowały.

Następnym razem wypróbuje przepis, który znalazłam u Olajdy

Zdjęcia jakieś takie żółte mi wyszły ...hmmmmm 

A na drutach dalej nelumbo i.... po raz chyba pierwszy złamałam moje postanowienie i robię więcej niż jedna rzecz na raz- zaczęłam szydełkową jesienną czapkę dla syna- na pytanie jakie ma mieć kolory odpowiedział "pomarańczowy z zielonym- to są idealne kolory jesieni"- więc będzie zielono- pomarańczowa, no i widząc, że razemrobienie u Intensywnie Kreatywnej już w toku, albo i końcowi się zbliża- narzuciłam na druty nymphalidee. Tyle pomysłów tłoczy mi się w głowie, ze nie sposób zostać przy jednej robotce...

4 komentarze:

  1. pięknie pomarańczowo u ciebie

    OdpowiedzUsuń
  2. przynajmniej na talerzu ;D bo na zewnatrz dominuje szarosc....

    OdpowiedzUsuń
  3. Widze, ze tez zrobilas zupe :-) smacznie wyglada :-)
    pozdrawiam -
    - Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogolnie to ja zupowa jestem ;D , a smakowala super calej rodzince ;D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń