sobota, 15 maja 2021

Idzie lato- bluzeczka z belle dropsa

Choć po tym zimnym starcie tego roku ciężko w to uwierzyć,  to jednak nieuchronnie i zdecydowanie z każdym dniem bliżej do lata. 
 Na drutach też letnio- dziubię z cieniutkiej malabrigo lace leciutki topik- a na zdjęciach, obok kwitnących jabłoni,  lniana bluzeczka z belle dropsa udziergana w ubiegłym roku.  

Zainspirował mnie prościutki wzór z  książki " 100 Knits: Interweave's Ultimate Pattern Collection". W oryginale panel ażuru jest na przodzie i tyle identyczny, ja nie lubię jednak za bardzo prześwitywać i z przodu zredukowałam go do jednego powtórzenia. Następną  zmianą była długość- tu ograniczyła mnie ilość włóczki- 4 kłębki,  dalej staram się wyrabiać zapasy i jak najmniej kupować. No i w założeniu powinnam udziergać dwa prostokąty i zszyć je po bokach,a ja tradycyjnie przerobiłam wzór na bezszwowy- tylko na ramionach musiałam przód z tyłem połączyć. 

Belle jest bardzo fajną włóczką na szybkie, letnie udziergi.  Nie grzeje,  dobrze się przerabia i nosi.   Była często noszona i prana w pralce,  a wygląda jak nowa.

Zdjęcia powstały na niedzielnym spacerku. Jak to napisała moja znajoma " lato przyszło bez gry wstępnej"- po zimnym kwietniu i początku maja, nagle w niedzielę  było 30 stopni. Dziś już pada,  choć dalej dość ciepło, więc cieszę się,  że udało się nie tylko pospacerować ale też kilka fotek cyknąć. Miłego oglądania!

A tak w ogóle to jakoś optymizm mnie ogarnia, nie tylko pogoda coraz ładniejsza,  ale i statystki koronowe coraz fajniejsze i tak cicho mam nadzieję, że jest szansa na normalność....

18 komentarzy:

  1. Urocza bluzeczka, bardzo podoba mi się sposób rozłożenia wzorów. Cieszę się, że napisałaś o tej włóczce, kupiłam ją po raz pierwszy, w dzierganiu okazała się świetna, ale nie wiedziałam czego można się spodziewać po niej w użytkowaniu. Pralka piszesz, cudnie! Tak, to lato bez gry wstępnej było zaskakujące, ciekawe jak dalej się rozwinie, oby jak najbardziej pozytywnie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie ten ażur mi się spodobał, dlatego zaznaczyłam sobie tą bluzeczkę do zrobienia, jak zresztą sporo innych wzorów z tej książki.
      Trzymam kciuki za ładne lato dla nas wszystkich!

      Usuń
  2. Uwielbiam takie proste projekty. :) Zachęciłaś mnie do kupienia tej włóczki. Dobrze ze napisałaś dwa słowa o niej. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój post się na coś przyda.. Mam nadzieję, że nie zawiedziesz się belle, bo to zawsze jednak moja subjektywna opinnia. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Ładna bluzeczka. U mnie też wiosna na całego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jak tak wiosennie się robi, od razu nastrój inny... Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Bardzo, bardzo łądny top! Niesamowicie wdzięczny. Jeszcze nic nie robiłąm z Belle. Czytam nbóstwo dobrych opinii o tej włóczce. Po powrocie sprawdzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że się podoba. Ja też mam zamiar belle znów kupić, jak tylko moje zapasy wyrobię, co może jeszcze trochę potrwać...

      Usuń
  5. Bluzeczka słodka, w sam raz na podziwianie kwitnących kwiatów! *^v^* Sama nie jestem miłośniczką noszenia udziergów latem, ale chyba wyciągnę dziś alpakowy Redy, którego mam pół i mogłabym go w sumie skończyć, będzie świetnym ogrzewaczem po łażeniu po czeskich skałkach, gdyby nam się udało latem tam znowu pojechać. ^^
    Ja dziś zachwycałam się kwiatami głogu, ma miniaturowe różyczki na gałęziach! ^^*~~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głóg kojarzę z owoców, z kwiatów mniej. Trzymam kciuki, żeby wasza wyprawa się udała! Dla mnie nie ma zimnych i letnich udziergów, zawsze marznę, więc i latem ciepłe "norwegi" noszę.

      Usuń
  6. Świetna bluzeczka!
    Zapiszę do swoich notesu z inspiracjami, mogę?:) Lubię letnie bawełniane bluzeczki, a ta jest bardzo w moim guście:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, w końcu to nie mój wzór- sama się inspirowałam gotowym. Miłego dziergania!

      Usuń
  7. Piękna bluzeczka. Ilość ażuru w sam raz. I też mogę potwierdzić, że Belle to fajna włóczka. Mam z niej sweter i uwielbiam go nosić latem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widziałaś nowe kolory belle? Są urzekające!
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. Śliczna bluzeczka! I zdjęcia - faktycznie, takie wiosenne, pełne optymizmu :) Ja jeszcze nic nie robiłam z Belle - dobrze wiedzieć, że to fajna włóczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczką jest godna polecenia, mam nadzieję, że drops nie wycofa jej z produkcji, jak to zrobił z moim ulubionym lace. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  9. Też dziękuję za opinię o włóczce, z której jeszcze nie dziergałam i być może teraz się skuszę:-)
    Bluzeczka prosta, ale słodka - z przodu skromna, z tyłu odsłania troszkę więcej;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, mam nadzieję, że tobie również przypadnie do gustu. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń